З 17 по 23 червня 2025 року представниці факультету психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка — заступниця декана Світлана Пащенкота асистентка кафедри психології розвитку Лілія Сіроха відвідали місто Флоренція (Італія), де взяли участь у плановій зустрічі проєктної групи в межах міжнародної освітньої ініціативи TRAUMA2: «Травма і благополуччя», яка реалізується за підтримки Альянсу EUniWell – European University for Well-Being.
У проєкті беруть участь чотири європейські університети: Флорентійський університет (Італія), Нантський університет (Франція), Університет Земмельвайса (Будапешт, Угорщина) та Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Україна).
Метою зустрічі стало підбиття підсумків реалізації пілотного курсу з теми травми та резильєнтності, розробленого транснаціональною академічною командою.
Упродовж лютого–травня 2025 року студенти з університетів України, Угорщини, Франції та Італії мали можливість проходити навчання на пілотному курсі, присвяченому темам травматичного досвіду, стійкості, психічного здоров’я та соціального реагування на травму.
Під час зустрічі у Флоренції було здійснено аналіз змісту курсу та викладацьких підходів, обговорення зворотного зв’язку від студентів і фінальне оцінювання учасників.
Окремим блоком зустрічі стало обговорення спільної розробки – підручника з мультидисциплінарного розуміння травми. В книзі будуть представлені як теоретичні основи, так і практичні приклади та культурно обґрунтовані підходи до роботи з травматичним досвідом.
Особливу увагу буде приділено українському контексту — в підручнику планується створення окремого розділу, присвяченого травмі війни в Україні, її наслідкам для психіки, а також досвіду подолання.
Окрім робочих сесій, учасниці мали змогу відчути унікальну атмосферу Флоренції — міста, яке зберігає культурну спадщину Європи. Серед пам’яток, які вдалося відвідати були галерея Уффіці – одна з найвідоміших художніх колекцій світу, а також архітектурні пам’ятки Пізи.
Сподіваємося, що результати цієї зустрічі стануть основою для нових академічних ініціатив.
Лілія СІРОХА
доктор філософії
асистент кафедри психології розвитку