Протягом весняного семестру 2024 року я навчалась у Польщі, на факультеті психології Університету імені Адама Міцкевича, що в Познані. Університет був заснований у 1919 році та має 15 факультетів, де здійснюється навчання студентів за програмами бакалаврату та магістратури. Кампуси знаходяться по всьому місту в різних його частинах та мають особисту стилістику, що дозволило познайомитись з Познанню ближче.
Я відвідувала такі предмети, як «Статистика», «Абʼюз та недбале ставлення до дітей в соціальній та психологічній перспективі», «Гра у процесі виховання дітей», «Когнітивна та нейронаука» і «Філософія».
Першою особливістю навчання в Університеті імені Адама Міцкевича звичайно є те, що студенти не мають сталих академічних груп, а лише групи з предметів, які відвідують. Тому була можливість познайомитись зі всіма студентами за обміном різного віку, з різних факультетів та різних країн. Наприклад, на «Статистиці» у мене був одногрупник з Італії, якому 38 років. Як на мене, це позитивно впливає на процес навчання, тому що всі охоче діляться своїми знаннями та підтримують один одного. Було багато студентів з Іспанії, Казахстану, Туреччини, Кореї і, звичайно, інші студенти з України. Тому разом із ними ми дуже хотіли розказати про культуру України і влаштували захід з приготування борщу та фестиваль української музики. Було дуже приємно та важливо усвідомлювати, що інші країни підтримують Україну, шанують нашу культуру та охоче допомагали у приготуванні страв традиційної кухні.
Саме навчання мені сподобалося, адже переважну кількість матеріалу потрібно було вивчати самостійно. Особливо сподобались завдання, які ми мали виконувати в парах або групах, адже процес обговорення матеріалу з так само зацікавленими людьми дуже мотивує. На іспитах я абсолютно не хвилювалася, тому що розклад та навантаження протягом семестру розподілялось поступово і якщо відвідувати лекції та виконувати завдання, матеріал не може не запамʼятатися. Професори щиро ділилися всіма своїми знаннями та були зацікавлені в тому, щоб студенти знали не тільки теоретичну частину, але й те, як інформація з лекцій працює на практиці.
Також ми мали цікаві додаткові заходи від викладачів. Я мала можливість відвідати державний польський дитячий садочок з ухилом на виховання акторської майстерності, де познайомилась з системою освіти та педагогіки для дітей дошкільного віку, подивилась виставу, яку поставили діти самостійно. Це було захопливо!
Я жодного разу не пошкодувала про перебування на програмі обміну, хоча боялась, що не буду розуміти матеріал іноземною мовою або не справлюсь із навантаженням. Однак все вийшло навпаки. Якщо ви боїтеся пробувати – не варто. Цікавість та любов до своєї спеціальності буде мотивувати вчитися та брати активну участь у всіх заходах та лекціях, адже всі можливості для цього у вас будуть. Пробуйте та користуйтесь можливостями, які надає студентам наш чудовий університет.
Анна-Злата Гордієнко
студентка 4 курсу
ОП «Психологія»