Факультет психології у партнерстві із Всеукраїнською громадською організацією «Коаліція захисту прав осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень» запропонував студентам факультету психології КНУ імені Тараса Шевченка взяти участь у проєкті «EU4Youth – Працевлаштування молоді в час кризи: програма персональних асистентів для підтримки осіб з аутизмом, інтелектуальними порушеннями та психосоціальною інвалідністю в Україні» за підтримки Європейського Союзу.
Під час проєкту наші студенти пройшли дистанційний навчальний курс обсягом 40 годин щодо особливостей надання послуг особам з інтелектуальними порушеннями під час війни та закріпили отримані теоретичні знання практично на базі благодійної організації «Школа-Сходинки», що працює у Києві та є партнером Всеукраїнської громадської організації «Коаліція захисту прав осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень».
Серед найкращих у навчанні та практичній підготовці на проєкті – студенти факультету психології Ігор Дрозд, Аліна Степанчикова, Єлизавета Бородько, Дарина Рибачок, Анастасія Баштецька і Марія Брильова, які показали високі результати на практичних заняттях у майстерні, з поведінковими терапевтами, у музичного терапіста та брали активну участь у підготовці дидактичних матеріалів та матеріалів для заохочення клієнтів і візуальної підтримки.
Основною метою будь-якого соціального працівника є відновлення благополуччя кожного з клієнтів, однак не знаючи певних теоретичних основ, не можливо виконувати свою роботу професійно. У соціальній роботі з дітьми, що страждають на розлади аутистичного спектру (РАС) є необхідність враховувати їхні специфічні потреби та можливості. Саме навчання на базі БО «Школа-Сходинки» сформувало моє уявлення про те, яких правил варто дотримуватися, працюючи з дітьми в сфері інклюзії.
У БО «Школа-Сходинки» я мала змогу зануритися в дружню та професійну атмосферу команди та особисто спробувати себе у ролі фахівця. Мене дуже надихнула стурбованість і вмотивованість з питань розвитку кожної дитини, що проходить реабілітацію в організації.
Після спостереження та обговорення з фахівцями специфіки ігрового процесу, я усвідомила, наскільки важливим є індивідуально-орієнтований підхід до кожного/ої з клієнтів/ок. Без урахування всіх можливих особливостей робота в подальшому стане неефективною. Найбільше мене вразило, що на перших заняттях БО «Школи-Сходинки» діти не відразу починають навчатися з фахівцями, адже для початку відбувається процес адаптації та ознайомлення з реабілітаційним простором, а фахівці мають можливість визначити певні особливості дітей.
Цікаво було дізнаватися про історію створення «Школи…» і як з часом колектив прийшов до ідеї створення такого простору та має натхнення розвивати його надалі. Тож, саме «Школа-Сходинки» – це організація з великим потенціалом, яка розширює спектр послуг для інтеграції дітей та молоді з РАС і іншими порушеннями, що змінить майбутнє життя такої молоді на краще.
Софія Овчаренко
студентка 3 курсу спеціальності «Соціальна робота»