×
×
Database

Москаленко Алла Миколаївна

Москаленко
Алла
Миколаївна
Москаленко Алла Миколаївна
Alla M. Moskalenko
Заступник декана з навчальної роботи, доцент кафедри соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Deputy Dean for Educational Work
Кандидат педагогічних наук, доцент
Candidate of Pedagogic Sciences (Ph. D.), Associate Professor

093-092-41-51
213, 2-й поверх
213, 2nd floor
...

Київський державний педагогічний інститут імені М. П. Драгоманова за спеціальністю "Педагогіка і методика виховної роботи" (1992).

  • National Pedagogical Drahomanov University, speciality "Pedagogy and Methodology of Educational Work" (1992).
  • The candidate of pedagogic sciences (2002) in speciality 13.00.04 - theory and methodology of professional education. The theme of the dissertation: "Development of abilities of pedagogical communication in the system of postgraduate education")
  • Assistant professor (2003).

Підвищення кваліфікації 

Сертифікат № 767-20 від 01.12.2020 (підвищення кваліфікації за програмою «Роль гарантів освітніх програм у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти» 23.11.2020-01.12.2020 – 1 кредит, Київ)

Сертифікат № 0060/04-07 – ЛШ (підвищення кваліфікації за програмою Всеукраїнської літньої школи з психології з міжнародною участю «Національні наукові і психологічні школи: історія та сучасність» 21.06.2023-04.07.2021 – 3 кредити, Київ-Одеса)

Сертифікат № 057 – ЛШ (підвищення кваліфікації за програмою Всеукраїнської літньої школи з психології з міжнародною участю «Національні наукові і психологічні школи: історія та сучасність» 07.06.2023-02.07.2023 – 3 кредити ЕCTS, Київ)

Сертифікат № 11/30/06-ПК-2024 (VІІ Міжнародна літня школа з міжнародною участю 05.06.2023-30.06.2023 – 3 кредити ЕCTS, Київ)

Сертифікат № 02070944 від 27.11.2024 (підвищення кваліфікації (тренінг) за програмою «Практики ментального здоров’я» 25.112024 – 17.11.2024 –0,5 кредити, Київ).

Стажування

Lucian Blaga University of Sibiu 18.07.2022 – 22.07.2022 (без номера, offline), Румунія

Жешувський університет «Сучасні підходи до організації освітньо-дослідницького процесу в гуманітарних науках в ЄС: інклюзивні, культурно-мистецькі та суспільні виміри»и 19.11.2024 – 17.12.2024 (6 кредитів, оnline), Польща

  • Підготовка управлінців закладами освіти.
  • Формування професійної етики у процесі професійної підготовки.
  • Компетентнісний підхід в освіті.
  • Професійне становлення викладача закладу вищої освіти.
  • Історія розвитку освіти та педагогічної думки.
  • Training of managers by educational institutions.
  • Formation of professional ethics of managers by educational institutions.
  • Professional and pedagogical competence of a lecturer of a higher educational institution.
  • History of educational development and pedagogical thought.
  • Adult education.

1985–1992 - майстер виробничого навчання  професійно-технічного училища № 13 м. Києва

1993–1994 - заступник директора з виховної роботи середньої школи № 302 м. Києва, вчитель  (викладала навчальну дисципліну "Українознавство")

1994-2004 - старший викладач кафедри педагогіки Київського міжрегіонального інституту удосконалення вчителів імені Бориса Грінченка,   доцент кафедри педагогіки Київського міського педагогічного університету імені Бориса Грінченка (з 2002)

2004-2014 - доцент кафедри педагогіки Київського міського педагогічного університету імені Бориса Грінченка за сумісництвом,  з 2009 доцент кафедри педагогіки Київського університету імені Бориса Грінченка за сумісництвом

2007–2009 - вчений секретар спеціалізованої вченої ради К 26.001.16 в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка

2004 - дотепер Київський національний університет імені Тараса Шевченка доцент кафедри педагогіки (2004-2016 з 2016-2024 - за сумісництвом; 2024 - доцент кафедри соціальної реабілітації та соціальної педагогіки, заступник декана факультету психології 2012 - дотепер)

She began her pedagogical work in the system of vocational education (vocational school № 13 in Kyiv) as an industrial training master (1985-1992). 
Worked in out-of-school educational institution (Children's and Youth Center of Kharkiv district of Kyiv) as a methodologist (1992-1993); 
In secondary school as deputy director of the school for educational work, she additionally worked as a teacher, taught the discipline "Ukrainian Studies" (1993-1994); 
In the system of postgraduate pedagogical education (Borys Grinchenko Kyiv University) as a senior teacher (1994-2002), associate professor (2002-2004, 2004-2014 part-time) of the Department of Pedagogy.
At Taras Shevchenko National University of Kyiv, she has been working as associate professor of the Department of Pedagogy at the Faculty of Psychology since 2004. In 2007-2009, she was a Scientific Secretary of the Dissertation Council K 26.001.16. From 2012 - Deputy Dean for Educational Work of the Faculty of Psychology.

Дійсний член Міжнародної академії культури безпеки, екології та здоров’я (2007); член-кореспондент Української академії акмеологічних наук, відділення педагогіки та психології акмеології (2013); член Громадської організації  "Національна спілка освітян України" (2024).

  • Member of the International Academy of Life Safety (2004);
  • Member of the International Academy of Culture, Security, Ecology and Health (2007);
  • Corresponding Member of the Ukrainian Academy of Acmeological Sciences (2013);
  • Member of All-Ukrainian Public Organization "Union of Educators of Ukraine" (2017).
  • Відмінник освіти України (2017).
  • Грамота КНУ імені Тараса Шевченка (2007, 2018).
  • Подяка КНУ імені Тараса Шевченка (2009).
  • Подяка ректора (2024)
  • Медаль "Почесна відзнака трудова слава" в номінації "За вагомий внесок у справу розбудови України та високий професіоналізм" (2009).
  • Орден "Освітянська слава" за заслуги в галузі освіти і науки (2017).
  • Орден "Гордість і слава України" (2018).
  • Excellence in education of Ukraine (2017).
  • Diploma of Taras Shevchenko National University of Kyiv  (2007, 2018).
  • Gratitude of Taras Shevchenko Kyiv National University (2009).
  • Medal "Honorary Badge of Labor Glory" in the nomination "For a significant contribution to the development of Ukraine and high professionalism"(2009).
  • Order "Educational Glory" for merits in the field of education and science (2017).
  • Order "Pride and Glory of Ukraine" (2018).
  • Вступ до університетських студій.
  • Професійна та корпоративна етика.
  • Методика викладання.
  • Кроскультурна компетентність.
  • Management of the teaching staff.
  • Professional and corporate ethics.
  • Higher School Pedagogy
  • Ensuring the quality of higher education.
  • History of university education.

В’язання спицями, дизайн інтер’єру

knitting, interior design.

Автор понад 140 друкованих праць, серед яких:

  1. Москаленко А. М. // Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 44.

Published more than 125 scientific works

  1. Москаленко А. М. // Українознавство / навч. посіб. // Розділ 4, п. 2 / Шляхи формування та розвитку освіти – К., 1997. – С. 123–154.
  2. Москаленко А. М. // Українознавство / навч. посіб. // Розділ 5, п. 2 / Шляхи формування та розвитку освіти – К., 1999. – С. 214–253.
  3. Москаленко А. М. // Лекції з педагогіки / навч. посіб. // Лекція 2 / Історія розвитку освіти в Україні – К., 1997. – С. 26–53.
  4. Москаленко А. М. Лекції з історії педагогіки. Модуль 1. Історія педагогіки України / навч. посіб. – К., 2005. – 62 с.;
  5. Москаленко А. М. Лекції з історії педагогіки. Модуль 2. Історія зарубіжної педагогіки / навч. посіб. – К., 2005 – 54 с.;
  6. Москаленко А. М. Магістерська робота освітньо-кваліфікаційного рівня “Магістр” зі спеціальності “Управління навчальним закладом” / Навч.-метод. посібн. // Методологія наукової творчості. Організація, виконання та порядок виконання магістерської роботи. Вимоги до змісту. Вимоги до оформлення. – К., 2005. – С 4–36.
  7. Москаленко А. М. Організація науково-дослідницької роботи студентів з педагогічних дисциплін / навч.-метод. посіб. // Загальна характеристика курсової роботи. Підготовка курсової роботи. Керівництво курсовою роботою. – Кам’янець-Подільський, 2007. – С. 4–47 (гриф Міністерства освіти і науки України).
  8. Історія педагогіки: навч.-метод. посіб. / А. М. Москаленко. – К. : ВПЦ “Київський університет”. 2014. – 239 с.
  9. Історія вітчизняної педагогіки : навч. посіб. / А. М. Москаленко. – К. : ВПЦ "Київський університет", 2015. – 303 с.
  10. Москаленко А.М. Кроскультурна компетентність соціального педагога / Соціальна робота у вимірах партнерства і співпраці: навч. посіб. / за заг. ред. Надії Чернухи. Київ. Юрінком Інтер, 2025. 460 с., С. 256-265
  • Москаленко А. М. // Українознавство / навч. посіб. // Розділ 4, п. 2 / Шляхи формування та розвитку освіти – К., 1997. – С. 123–154.
  • Москаленко А. М. // Українознавство / навч. посіб. // Розділ 5, п. 2 / Шляхи формування та розвитку освіти – К., 1999. – С. 214–253.
  • Москаленко А. М. // Лекції з педагогіки / навч. посіб. // Лекція 2 / Історія розвитку освіти в Україні – К., 1997. – С. 26–53.
  • Москаленко А. М. Лекції з історії педагогіки. Модуль 1. Історія педагогіки України / навч. посіб. – К., 2005. – 62 с.;
  • Москаленко А. М. Лекції з історії педагогіки. Модуль 2. Історія зарубіжної педагогіки / навч. посіб. – К., 2005 – 54 с.;
  • Москаленко А. М. Магістерська робота освітньо-кваліфікаційного рівня “Магістр” зі спеціальності “Управління навчальним закладом” / Навч.-метод. посібн. // Методологія наукової творчості. Організація, виконання та порядок виконання магістерської роботи. Вимоги до змісту. Вимоги до оформлення. – К., 2005. – С 4–36.
  • Москаленко А. М. Організація науково-дослідницької роботи студентів з педагогічних дисциплін / навч.-метод. посіб. // Загальна характеристика курсової роботи. Підготовка курсової роботи. Керівництво курсовою роботою. – Кам’янець-Подільський, 2007. – С. 4–47 (гриф Міністерства освіти і науки України).
  • Історія педагогіки: навч.-метод. посіб. / А. М. Москаленко. – К. : ВПЦ “Київський університет”. 2014. – 239 с.
  • Історія вітчизняної педагогіки : навч. посіб. / А. М. Москаленко. – К. : ВПЦ "Київський університет", 2015. – 303 с.
  1. Москаленко А. М. Формування професійної етики майбутніх управлінців освітньої сфери // Здоров'язбережувальний контент життєдіяльногосередовища особистості [Текст] : колект. монографія / [Горяна Л. Г. та ін. ; за наук. і заг. ред. Н. О. Терентьєвої] ; Міжнар. акад. культури безпеки, екології та здоров'я, Нац. ун-т «Чернігів. Колегіум» ім. Т. Г. Шевченка. Черкаси : Чабаненко Ю. А. [вид.], 2020. 294 с., C. 99-126. ISBN 978-966-920-520-9
  2. Москаленко А. М. Дуальна форма здобуття освіти як тренд трансформування сучасної освіти // Навчання студентської молоді: світові освітні тренди / монографія у співавторстві: монографія у співавторстві /за заг.ред. А.А.Марушкевич. Київ:ЦП «КОМПРИНТ», 2023. 150 с., С.132-141 ISBN 978-617-8269-47-0
  • Москаленко А. М. Науково-дослідницька робота студентів вищого педагогічного навчального закладу: Методичні рекомендації для студентів і викладачів // 1. Загальна характеристика дипломної роботи. 2. Поетапність виконання дипломного дослідження. Вимоги до написання роботи. – Мелітополь, 2003. – С. 4–16;
  • Москаленко А. М. Методичні рекомендації з організації та проведення управлінської (навчально-виробничої практики для студентів магістратури спеціальності 8.000009 – “Управління навчальним закладом” // Програми навчально-виробничої практики студентів магістратури спеціальності 8.000009 – “Управління навчальним закладом” – К., 2011. – С. 18–58
  • Москаленко А. М. Методичні рекомендації з організації та проведення виробничої практики для студентів освітнього рівня “магістр” спеціальності 073“менеджмент” за освітньою програмою “управління навчальним закладом” – Навчально-методична розробка / Уклад. О. Ф. Гук, О. В. Жихорська, Н. М. Кузьменко, А. М. Москаленко . – Київ: ТОВ-Видавництво “Логос”, 2016. – C 20-38
  1. Москаленко А. М. Науково-дослідницька робота студентів вищого педагогічного навчального закладу: Методичні рекомендації для студентів і викладачів // 1. Загальна характеристика дипломної роботи. 2. Поетапність виконання дипломного дослідження. Вимоги до написання роботи.  Мелітополь, 2003. С. 4–16;
  2. Москаленко А. М. Методичні рекомендації з організації та проведення управлінської (навчально-виробничої практики для студентів магістратури спеціальності 8.000009 "Управління навчальним закладом" // Програми навчально-виробничої практики студентів магістратури спеціальності 8.000009 – "Управління навчальним закладом" Київ, 2011. С. 18–58
  3. Москаленко А. М. Методичні рекомендації з організації та проведення виробничої практики для студентів освітнього рівня "Магістр" спеціальності 073 "Менеджмент" за освітньою програмою "Управління навчальним закладом"  Навчально-методична розробка / Уклад. О. Ф. Гук, О. В. Жихорська, Н. М. Кузьменко, А. М. Москаленко. Київ: ТОВ-Видавництво "Логос", 2016. C. 20-38

Москаленко А. М. Моделювання професійної підготовки педагогічних кадрів у класичних університетах / Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка». Том 2. № 16 (2022). C. 33-39 https://doi.org/10.17721/2415-369.2022.16.07

Moskalenko A., Zotova, Rudenko Yulia, Rudenko Serhii, Khomiak Ivan. Distance learning during pandemic: its essence, advantages, and disadvantages in the educational process // AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research MAGNANIMITAS CZECH REPUBLIC. 2021. Special Issue (12/01-XXV). С.219-223. https://www.magnanimitas.cz/12-01-xxv https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/120125/papers/A_39.pdf (WoS)

Dubovyk Svitlana H., Vashchenko Oleksandra V., Molodychenko Valentyn V., Molodychenko Nataliia A., Moskalenko Alla M.. Features of Preparing Future Teachers for Work in an Inclusive Educational Environment// Journal of Higher Education Theory and Practice. Atlanta, GA, Sheridan, WY, North American Business Press. 2021. № 21. С. 41-49 https://doi.org/10.33423/jhetp.v21i14.4808 https://articlegateway.com/index.php/JHETP/article/view/4808/4581 (Scopus)

Asadchykh, O; Moskalenko, A; Kindras, I; Pereloma, T; Poinar, L (2021) Formation of ethical competence of future specialists in the process of teaching compulsory disciplines in a higher education institution // AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH.  Volume11. Issue1. Page116-119. Special Issue17. https://www.magnanimitas.cz/11-01-xvii  https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/110117/papers/A_23.pdf (WoS)

Chernukha,, Tokaruk,L., Moskalenko A., Vasylyeva-Khalatnykova, M., Zahorodnia, A.A.; Kostenko, LD. The use of digital games in the professional training of social pedagogues: realities and perspectives //REVISTA TEMPOS E ESPACOS EDUCACAO. 2022. Т. 15. № 34. № 17223. https://doi.org/10.20952/revtee.v15i34.17223  https://periodicos.ufs.br/revtee/article/view/17223/12548 (WoS)  

Nagorna,G.; Moskalenko,A.; Horina, О.; Honcharuk, O; Demchuk,  Modernization of Education During the Pandemic Conditions for Effective Education on a Distance Basis // INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION. 2022. Т. 4. № 1. С. 449-458. (WoS) https://www.int-jecse.net/media/article_pdfs/449-458.pdf https://www.int-jecse.net/article/Modernization+of+Education+During+the+Pandemic+Conditions+for+Effective+Education+on+a+Distance+Basis_439/ (WoS)

Moskalenko Alla, Vasylyshyna, Nataliia ; Dutchak, V., Strilets-Babenko, O; Pavlyuk, Oleksiy. Core competencies of contemporary university tutor in ukraine, usa and eu countries within digital educational realm ad // ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH. 2022. Т. № 2. С.101-106 (WoS) https://www.magnanimitas.cz/12-02-xxx https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/120230/papers/A_21.pdf

Москаленко А. М. Моделювання професійної підготовки педагогічних кадрів у класичних університетах / Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Педагогіка». Том 2. № 16 (2022). C. 33-39 https://doi.org/10.17721/2415-369.2022.16.07

Москаленко А. М. УНІВЕРСИТЕТСЬКІ СТУДІЇ ЯК ІННОВАЦІЙНА ФОРМА СПІВПРАЦІ ПРОФЕСОРСЬКО-ВИКЛАДАЦЬКОГО СКЛАДУ І ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ / Наукові інновації та передові технологі (Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»).  № 11 (39) . 2024. C. 1455-1468

Москаленко А. М. ФОРМУВАННЯ КРОСКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ / Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія таархеологія»). № 9 (27) 2024. С.927-937

Москаленко А. М. ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ТА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ В МАЙБУТНІХ УПРАВЛІНЦІВ ЗАКЛАДАМИ ОСВІТИ / Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія таархеологія»). № 8 (26) 2024. С. 1052-1063

Москаленко А. М. ПЕДАГОГІЧНА СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ МАЙБУТНІХ УПРАВЛІНЦІВ ЗАКЛАДАМИ ОСВІТИ / НЕПЕРЕРВНА ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА ВИПУСК № 3 (80), 2024. С. 75-83

Moskalenko А., Kubitskyi S., Dychkivska I., Uliukaieva I., Vorovka M. ADVANCING MANAGERIAL EXPERTISE THROUGH EDUCATION: COMPARATIVE UKRAINIAN AND GLOBAL PRACTICES // AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. 2024. Volume 14, issue 02. P. 30-36. 

https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/140245/papers/A_05.pdf https://www.magnanimitas.cz/14-02-xlv 

  • Москаленко А. М. Підвищення професійної компетентності викладачів у системі методичної роботи вищого навчального закладу // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки : збірник наукових праць. – К. : Логос, 2011. – Вип. 13. – С. 246–251.
  • Москаленко А. М. Формування професійної етики майбутніх управлінців навчальних закладів в умовах магістратури // Збірник наукових праць Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. – Випуск 8. Частина 1. – Полтава, 2011. – Серія “Педагогічні науки”. – С. 223–229
  • Проблема родинного виховання у змісті професійно-педагогічних дисциплін // Rodzina na poczatku ІІІ tysiaclecia – obraz przeszkosci I terazniejszosci / pod redakcja Heleny Marzec Czestawa Wisnniewskiego. – Piotrkow Trybunalski, 2009. – Т. 1. – С. 321–330.
  • Москаленко А. М. Вивчення курсу “Педагогіка” за кредитно-модульною системою організації навчального процесу у вищих педагогічних навчальних закладах Впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у вищих закладах освіти (на прикладі вивчення курсу “Педагогіка” // Теоретичні та методичні засади розвитку педагогічної освіти: педагогічна майстерність, творчість, технології: Зб. наук. праць / За заг. ред. Н. Г. Ничкало. – Харків : НТУ “ХПІ”, 2007. – С. 424 – 431.
  • Logiczno-filozoficzna i psychologiczna analiza dotyczaca problemu etyki zawodowej / Aktywnosc edukacyjna – aktywnosc w zawodzie / pod redakcja naukowa Jacka Piekarskiego, Liliany Tomaszewskiej, Marii Szymanskiej, Malgorzata Kaminskiej / - Plock, 2012. – p. 141-147
  • Intercommunication between managers of educational institutions and pupils’ families in the professional and ethical aspect context / Trendy ve vzdělávání. – Olomouc, 2013 – р. 538-541
  • Теоретичні основи професійної етики управлінців навчальних закладів / Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України / Серія “Педагогіка. Психологія Філософія” / Редкол.: Д. О. Мельничу (відп. ред..) та ін.. – К.: Видавничий центр НУБіП, 2014. – С. 235-244
  • Концепція формування професійної етики як умова оволодіння ціннісно-етичною культурою / Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки: Збірник наукових праць. – К.: Логос, 2014. – Вип. 22. – С. 185-193
  • Критеріально ціннісна система оцінювання соціокультурної компетентності  управлінця навчальним закладом / Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка Педагогіка Випуск 1. – К.: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2015. – С. 52-57
  • Складові професійної компетентності управлінця навчальним закладом / Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка Педагогіка Випуск 2. – К.: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2015. – С. 56-59
  • Формування комунікативної компетентності в майбутніх управлінців навчальних закладів у процесі проходження практики / Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. Мелітополь: Вид-во “Мелітополь”, 2015. – Вип. 15. – С. 220-232
  • Етична складова професійної підготовки майбутніх управлінців навчальними закладами у процесі вивчення гуманітарних дисциплін / Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки: Збірник наукових праць. – К.: Логос, № 3 (28) 2015. – С. 44-52
  • The concept of professional ethics development as a condition of mastering value and ethic culture of personality / Szkola – Zawod – Praca / Copyright by Wydawnictwo Universytetu Kazimierza Wielkiego Bydgoszcz 2015 – С. 44-55 (Czasopismo znajduje sie na liscie Ministerstwa Nauki s Szkolnictwa Wyzszego w Polsce – pozycja 1877 – I F – 6 punktow)
  • Формування професійної етики майбутніх управлінців навчальних закладів у процесі проходження практики: теоретичний аспект / Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки: Збірник наукових праць. – К.: Логос, № 1 (30) 2016. – С. 49-57