×
×

MITACS: університети країни кленового листка

У пошуках практики студенти класичних університетів зазвичай шукають роботу. Однак, дійсність у такій ситуації не завжди відповідає очікуванням. А ось канадська програма Mitacs Globalink Research Internship – це неймовірна можливість, бо студенти різних спеціальностей можуть застосувати свої знання на практиці, стажуючись у Канаді – одній із найкращих країн для навчання. 

Марія Талалаєвська та Ірина Власюк – студентки факультету психології, які мали можливість стажуватися цього літа у Канаді – в університетах Монреалю та Монктона в провінціях Квебек та Нью Брунсвік відповідно. 

Перше, що впадає в око по прибуттю до Канади, це те, наскільки мультикультурними є міста. Монктон – мальовниче місто на березі океану, оточене знаменитими дикими канадськими лісами. Монреаль, будучи одним із найбільших міст Канади, пропонує різноманіття в усьому – починаючи з архітектури і закінчуючи магазинами, що спеціалізуються на продуктах та національних стравах різних країн. 

The research laboratory of the University of Moncton

Тож, що особливого в канадських університетах? Більшість із них базуються або в старих історичних будівлях (наприклад університет McGill в Монреалі), або в абсолютно нових офісного типу будівлях (наприклад, університет Concordia в Монреалі). Для них характерний чіткий поділ не лише за факультетами, але і за окремими підрозділами в кожному з них. Для студентів завжди відчинені лабораторії з новим обладнанням та додатковими зручностями для роботи в них. Університети також пропонують спортивні комплекси, університетські кав’ярні, бібліотеки для всебічного розвитку студентської молоді. 

Research Equipment Eyelink II

Марія Талалаєвська, працюючи над проектом «Culture, Pain and Neuroscience» («Культура, біль та нейронаука») була студенткою факультету психології, відділу нейронаук. Ірина Власюк працювала над проектом «Емоції. Міміка» на факультеті психології університету Монктона. Не дивлячись на величезну кількість дослідницьких проектів, обидві студентки мали доступ до роботи в лабораторіях, наданий університетом, працювали як з іншими студентами, так і самостійно. Марія Талалаєвська займалася аналізом поведінкових паттернів та електроенцефалограм досліджуваних у ліцензійній програмі Matlab. Задля якісного виконання завдання їй довелося вчитися програмуванню, що стане у нагоді для подальшої дослідницької діяльності. Ірина Власюк, працюючи над проектом з тестування нової моделі, яка передбачає, що розпізнавання емоцій базується на послідовній увазі до окремих особливостей виразу обличчя як функції вираженої емоції, мала навчитися написанню документації з приводу етичності дослідження та експериментальних матеріалів. Окрім цього, студентка отримала цінний досвід роботи з EyeLink II та поглибила знання математичного аналізу отриманих даних в SPSS та R.

Певним викликом для наших студенток стало те, що провінції, де вони перебували, є офіційно двомовними (як Нью Брунсвік) та навіть виключно франкомовними (як Квебек). Відтак, обидва університети, в яких дівчата проходили стажування також були франкомовними. Однак, французька мова може сприйматись і як перешкода, і як перевага для інтернаціональних студентів програми. Її знання та розуміння покращили можливість міжособистісного спілкування студенток з професорами та канадськими студентами, які навчаються в цих університетах.

На додаток до університетських заходів, програма Mitacs протягом літа організовувала безліч зустрічей зі студентами з усіх країн, що беруть участь в програмі, починаючи з Індії і закінчуючи Мексикою. Тому, загалом, програма дає можливість не лише практики та набуття нових навичок, необхідних у дослідницькій діяльності, але й дружні відносини як з іншими студентами, так і з викладачами університетів, де проходило стажування. 

За матеріалами інтерв’ю
зі студентками 4 курсу 
спеціальності «Психологія»
Марією Талалаєвською та Іриною Власюк