×
×
Новини

Дев’ята Літня Школа соціального лідерства “Skills box соціального лідера” відбулася 5-9 липня 2021 року у місті Одеса за ініціативи кафедри соціальної реабілітації та соціальної педагогіки факультету психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка у партнерстві з Представництвом Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні.

Проте, зустріч в Одесі стала не початком, а радше яскравим фінальним акордом історії Школи соціального лідерства-2021, історії, що розпочалася ще взимку і не останню роль, в якій зіграли карантинні обмеження та Covid-19.

Очевидно, ми навряд здивуємо вас тим, що для справжніх соціальних лідерів будь-які обмеження – це лише чергова можливість для виходу за рамки, пошуку нових можливостей та незвичних форматів і ШСЛ-2021 вкотре це довела.

З 2016 року гарною традицією Школи стало те, що вона відбувалася двічі на рік у виїзному тренінговому форматі та щоразу в новій географічній локації, проте, цього разу на учасників чекало чимало несподіванок. Цьогорічна Школа стала не просто 5-денним тренінговим інтенсивом, а справжнім освітнім циклом за темою: “Молодіжні практики соціального проектування”, що тривав більше чотирьох місяців та поєднав у собі online-навчання, розробку соціальних проектів командами-учасницями, їх впровадження в режимі реального часу під менторським супроводом і звичайно – фінальну очну зустріч на Літній Школі Соціального лідерства в Одесі.

Тож, усе почалося з конкурсного відбору до Школи соціального лідерства, що розпочався ще у лютому. ШСЛ запрошувала на навчання представників студентської спільноти та молодіжних громадських організацій у складі команд. Для участі у Школі представники команди, вже на початковому етапі, мали представити оригінальну ідею соціального проекту та засвідчити власну готовність втілити цю ідею в життя протягом найближчих трьох-чотирьох місяців.

За результатами відбору, до участі у Школі було запрошено 15 команд, до складу яких увійшли 52 молодіжні лідери з числа студентства та представників молодіжних громадських організацій. Ми вкотре спростували міф про те, що соціальне проектування та лідерство – це сфера інтересів виключно студентів-соціономістів, бо до списку відібраних учасників увійшли студенти-представники 14-ти університетів з різних регіонів України та 14-ти спеціальностей: від студентів галузі соціальної роботи та психології до представників точних наук – статистики та обліку і аудиту.

“Соціальне лідерство – достатньо відповідальна місія. Важливо збагнути це, щоб позиціонувати себе в цій якості”, – зазначає Олена Чуйко, керівник Школи Соціального лідерства, доктор психологічних наук, професор, завідувачка кафедри соціальної реабілітації та соціальної педагогіки КНУ імені Тараса Шевченка.

Учасники ШСЛ-2021 на власному досвіді переконалися у правдивості цієї тези під професійним супроводом керівника та тренера Школи, Олени Чуйко, та тренерської команди, до якої долучилися: кандидат психологічних наук, магістр соціальної роботи, асистент кафедри соціальної реабілітації та соціальної педагогіки КНУ імені Тараса Шевченка, фахівець у галузі соціального проектування та розвитку інклюзивності і доступності – Валентина Шкуро, аспірант кафедри соціальної реабілітації та соціальної педагогіки КНУ імені Тараса Шевченка, магістр психології та соціальної роботи, кар’єрний консультант, фахівець у галузі організаційного розвитку та суспільних комунікацій – Анастасія Голотенко, а також магістр соціальної роботи, менеджер соціального напряму та соціальний педагог в освітній території “Midgard School”, коуч у проектах соціально-педагогічної реабілітації дітей та підлітків – Катерина Музиченко.

Забігаючи наперед, маємо визнати, що не кожній з 15-ти проектних ідей судилося втілитися в реальність цього разу, як і не всім проектним командам вдалося дістатися фінішу. Проте, найвитриваліші та найбільш вмотивовані подолали цей непростий але захоплюючий шлях, і вже по завершенню онлайн-навчання з основ проектного менеджменту, соціальних комунікацій та особистісного розвитку лідера, ми отримали  не просто проектні ідеї, а справжні логічні і продумані проектні пропозиції та чіткі плани їх реалізації.

Звісно ж, результат не забарився і вже за кілька місяців спільної роботи ми з гордістю можемо сказати, що завдяки Школі соціального лідерства, її учасникам та тренерам світ маленькими кроками почав змінюватися на краще:

  • підлітки та молодь міста Івано-Франківськ отримали можливість дізнатися більше про гендерну рівність, здорові стосунки та сексуальну культуру завдяки соціальному проекту “Між нами”, який заснували студентки-психологи Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника;
  • учні Вишевицького ліцею та Вишевицької спеціальної школи Радомишльського району Житомирської області навчилися вирощувати лікарські рослини, обробляти лікарську сировину та створювати імунозміцнюючі фіточаї разом з командою-учасницею “Еколідери соціальних змін”;
  • школярі м. Харків та м. Краматорськ підвищили власну правову компетентність завдяки проекту “About Право” ініційованого студентами Національного юридичного університету ім. Ярослава Мудрого та Полтавського університету економіки і торгівлі;
  • підлітки та молодь матимуть нагоду підвищити власну обізнаність з питань статі, стосунків та сексуальної культури зігравши в авторську інтерактивну гру “Why Not?”, яку створила проектна команда “Peek-A-Boo” – студентки Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького та Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного. До речі, авторки вже неодноразово встигли апробувати свій продукт залучивши учнів ДНЗ “Мелітопольське вище професійне училище”;
  • студенти та молодь, які шукають можливості для волонтерства та професійного і особистісного розвитку зможуть знаходити цікаві та актуальні пропозиції від перевірених організацій на онлайн-платформі “Благодвіж”, що створена командою “VAV Community” – студентки Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
  • учні Навчально-виховного комплексу № 1 м. Покровськ Донецької області, у форматі еколого-просвітницьких ігор, дізналися більше про проблеми зміни клімату, цілі сталого розвитку, можливості зміцнення власного імунітету з використанням дарів природи та без шкоди для навколишнього середовища завдяки команді “Розвиток та партнерство”;
  • волонтерський рух на Житомирщині отримав потужні можливості для розвитку, а студенти Державного університету “Житомирська політехніка” – реальну змогу творити суспільні зміни завдяки створенню Центру молодіжного волонтерства та розвитку при університеті за ініціативи самих студентів-учасників ШСЛ з команди “Місія Турботи”.

“Цінність нашого проєкту “Школа соціального лідерства” в учасниках та учасницях, що навчаються у ВНЗ України, а також у тренерках та експертах, що взяли участь у розробці проекту та його реалізації. Саме вони донесли головну думку про те, що соціальна рівність починається там, де будь який громадянин поважає себе та те оточення, в якому він знаходиться. Весь тренерський склад проекту став разом з учасниками та учасницями єдиним цілим, що розуміє себе генератором ідей соціальних проектів, а також, що є найважливішим, має знання для реалізації власних ідей.” – зазначає Маргарита Литвин, проектна координаторка Представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні.

І це дійсно так, учасники Школи соціального лідерства точно вміють втілювати круті ідеї в реальність, і протягом 5 днів роботи в Одесі разом із командами, що дісталися фінішної прямої, нам вкотре вдалося у цьому пересвідчитися, спакувати справжній лідерський Skills-box, обмінятися враженнями, зарядитися позитивом і звісно ж запланувати нашу наступну зустріч на десятій ювілейній Школі соціального лідерства – 2022!