В середині червня я відвідала Літню школу глобального миру, демократичного врядування та добробуту в Брюсселі. Школа проходила в Інституті глобального управління (GGI) – незалежному аналітичному центрі. Під час Літньої школи я мала можливість заглибитися у важливі, на мою думку, теми через серію лекцій, навчальних візитів і дискусій з однолітками з усього світу.
Досвід перебування в Центрі міжнародного управління в Брюсселі і спілкування зі студентами з різних країн створило дійсно унікальне навчальне середовище. Всього в роботі Школи брали участь 23 студенти з університетів Швеції, Франції, Німеччини, Іспанії, Італії, США та України. Більш того, студенти зазначених університетів походили з різних країн, тому у мене була можливість комунікувати з учасниками не тільки з перелічених країн, але й з Бразилії, Індії, Іраку, Молдови, Казахстану та Польщі.
Я отримала грант на участь у цій Літній школі разом з двома іншими студентками з КНУ імені Тараса Шевченка – Світланою Паламарчук з Інституту публічного управління та державної служби, спеціальності «Публічне управління та адміністрування» та Юлією Грик з Інституту міжнародних відносин, спеціальності «Міжнародне право». Було неймовірно приємно мати підтримку, а також ділитися досвідом та знаннями з цими розумними дівчатами з рідного університету, але зовсім з інших факультетів та зі своєю унікальною точкою зору.
Також хотіла б відмітити професорів Літньої школи з Університету Ліннея в Швеції, з GGI в Бельгії, Університету Флоренції в Італії та з Університету Мурсії в Іспанії. Одними з найцікавіших лекцій, на мою думку, виявилися «Глобальні виклики позитивному миру та добробуту» Джованні Скотто, а також його практичні вправи для студентів та лекції на тему демократичного відкату містера Есвальда та містера Сіландера. Під час Літньої школи ми були не просто слухачами, а й активними учасниками глобального діалогу. Взаємодія з іншими студентами та з професорами була дуже цінною, адже кожен привніс унікальні ідеї зі свого національного контексту.
Особливо важливим компонентом програми був наш візит до Європейського парламенту одразу після виборів. Це справді вплинуло на моє розуміння демократичних процесів і необхідності міжнародної співпраці. Крім цього, ми також мали можливість відвідати Європейський економічний та соціальний комітет, Будинок європейської історії та Раду Європейського союзу – кожний візит приніс безліч корисної цікавої інформації та вражень.
Окремо хочу виділити наші дискусії щодо війни в Україні. Дуже цінним виявився досвід підтримки від всієї групи та професорів, а також обговорення того, що кожен особисто та ЄС в цілому могли б зробити для подолання цього збройного конфлікту. Окрім цього, в групі були деякі студенти, які також вивчають психологію та консультування, і для мене було дуже корисно й цінно обговорити методи роботи з клієнтами із зон конфліктів.
Отримані знання та досвід глибоко вплинули на мої знання та погляди на демократичне врядування, а також на досвід міжкультурної взаємодії. Спочатку я відчувала суміш хвилювання та побоювань щодо участі в такому мультикультурному оточенні, проте дуже скоро моє побоювання змінилося на захоплення та цікавість. Поєднання лекцій, навчальних візитів та дискусій з людьми з інших країн забезпечило цілісне навчання, що сприяло не тільки збагаченню академічних знань, але й моєму особистісному зростанню. Я дуже вдячна за таку можливість та маю намір надалі застосувати отримані знання та навички як у своїй освітній та громадській діяльності, так і в особистому житті.
Юлія ПАВЛОВА
студентка ОС «Магістр»
ОНП «Психологія»